• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Handläggaren ringde nyss igen.
Ni är de första jag berättar för att jag fått inledande skuldsanering :folded:

Är ändå lite förvånad. Inga frågor om någonting om min situation, arbetslöshet, ägande av bil eller liknande.
Total samtalstid ca 11 min efter min ansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Handläggaren ringde nyss igen.
Ni är de första jag berättar för att jag fått inledande skuldsanering :folded:

Är ändå lite förvånad. Inga frågor om nånting om min situation, ägande av bil eller liknande. Total samtalstid ca 11 min efter min ansökan.
Grattis..jag kommer ihåg den dagen :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack! Har mitt äldsta barn hemma sjukt också, fick spela cool fast allt jag egentligen vill är att gråta en skvätt.
Jag tror att känslan jag fick efter beskedet kan beskrivas som "hopp". Hopp om framtiden.
Idag, 27/4, har jag exakt ett år kvar av min skusan :)
 
Senast ändrad:

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Jag tror att känslan jag fick efter beskedet kan beskrivas som "hopp". Hopp om framtiden.
Idag, 27/4, har jag exakt ett år kvar av min skusan :)
Jag håller med. Känslan är hopp. Jag kommer kunna se uppåt, framåt igen. Har tillochmed haft svårt att njuta av sol och promenader i området där jag bor, pga alla fina villor jag ser runt mig, har plågat mig själv med tankar om att jag aldrig någonsin kommer kunna bo så.

Jag kommer vara 41 år när detta är klart om allt vill sig väl, och är helt plötsligt nyfiken på livet igen.

Gläds med dig och ditt sista år!
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Fick ni veta i samband med besked om inledande, vilket belopp som ska betalas och saneringstid?
Kom på det nu såhär i efterhand att hon bara sade att det skulle komma mer info per post i slutet på veckan.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Fick ni veta i samband med besked om inledande, vilket belopp som ska betalas och saneringstid?
Kom på det nu såhär i efterhand att hon bara sade att det skulle komma mer info per post i slutet på veckan.
Ja, summan fanns med eftersom man börjar betala månaden efter beslut för inledande, i ditt fall skall du betala första inbetalningen senast 31/5 (antar jag). Jag tror att tiden fanns med, kommer inte riktigt ihåg.
Min summa justerades något mellan inledande och slutligt beslut genom att min buffert ökades med nån hundralapp.
 
Senast ändrad:

agge6554

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej.
Har någon här inne lyckats överklaga sitt avslag på skuldsanerings ansökan?

mest nyfiken ifall man skulle åka på ett avslag och om det fortfarande finns en chans
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ja, summan fanns med eftersom man börjar betala månaden efter beslut för inledande, i ditt fall skall du betala första inbetalningen senast 31/5 (antar jag). Jag tror att tiden fanns med, kommer inte riktigt ihåg.
Min summa justerades något mellan inledande och slutligt beslut genom att min buffert ökades med nån hundralapp.
Ah ok! Fick du veta det i telefonsamtal och/eller per post?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp